שלוש תכניות פיתוח והתחדשות בקריית-ים

שתי תכניות למתחם לכיש ונווה חוף אשר כוללות כ- 400 יח"ד חדשות, ותכנית לפינוי-בינוי במתחם אג"ש אשר כוללת כ- 1,450 יח"ד.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה שבמינהל התכנון, החליטה להפקיד שתי תכניות למתחם לכיש ונווה חוף בקריית ים, הכוללות כ- 400 יח"ד. כמו כן החליטה הוועדה על הכנת תכנית של התחדשות עירונית אשר כוללת כ-1,450 יח"ד במתחם אג"ש.

 

במתחם לכיש כוללת התכנית הקמה של שישה מבני מגורים הכוללים כ-238 יח"ד, מתוכן 48 דירות קטנות.

תכנית זו ממוקמת בצפון קריית-ים, מדרום לשכונת סביוני-ים ובצמוד למסילת הרכבת חיפה-נהריה. בנוסף כוללת התכנית שטח ציבורי פתוח בהיקף של כ-3 דונם, שטחי מסחר שכונתי וציר להולכי רגל ואופניים אשר יוקם במקביל לרחוב לכיש.

 

 מתחם לכיש - 238 יח"ד חדשות. הדמיה: משרד "מילוסלבסקי אדריכלים". 

 

במתחם נווה חוף כוללת התכנית כ- 156 יח"ד במבנים בני שלוש קומות.

תכנית זו ממוקמת בצפון-מערב קריית-ים, בסמיכות לחוף הים, והיא משתרעת על שטח של כ-40 דונם. בנוסף, כוללת התוכנית צירי נגישות לחוף הים ושבילים להולכי רגל. 

 

כמו כן בנוסף לתוכניות הפיתוח החדשות, החליטה הוועדה גם על הכנת תוכנית של התחדשות עירונית במתחם אג"ש.  תכנית זו תכלול כ- 1,450 יח"ד במקום 260 יח"ד הקיימות במקום היום.

 

 מתחם אג"ש - 1,450 יח"ד חדשות. הדמיה: משרד גורדון אדריכלים. 

 

התכנית מתפרסת על שטח של כ- 174 דונם וממוקמת מצפון לשדרות צה"ל, בין הרחובות ירושלים וספיר.

 

ליאת פלד מתכננת מחוז חיפה "התכניות שהוגשו מציעות תמהיל בינוי מגוון אשר נותן מענה לצרכי המגורים של כלל האוכלוסייה בקריית-ים, והן מאפשרות בניה חדשה לצדה של התחדשות עירונית בתוך המרקם הבנוי של העיר. התוכניות תואמות את העקרונות של תוכנית המתאר שתופקד בחודשים הקרובים, והן מהוות תשתית לקליטת אוכלוסייה חדשה וצעירה בקריית-ים".

 

התוכניות במתחם נווה חוף ולכיש, הינם יוזמה של רשות מקרקעי ישראל והן נערכו ע"י משרד "מילוסלבסקי אדריכלים". הבקשה להכנת תוכנית למתחם אג"ש הוגשה ע"י הרשות המקומית ועל עריכתה הופקד משרד "גורדון אדריכלים".